Klantenservice / Veelgestelde vragen
1 Afhalen
1.1 Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?

Dat kan zeker! Dan moet je wel eerst via de website je bestelling plaatsen.
Je kan je bestelling komen afhalen in de kruisweidestraat 1a te Hasselt.
Om te vermijden dat je voor een gesloten deur staat, maak je best even een afspraak via mail             (evi@eco-lover.be) of telefonisch +32 (0) 495 62 03 58.
Tijdens het bestellen kies je bij 'verzendkosten berekenen' voor 'gratis bij afhalen'. Dan worden er geen kosten aangerekend. 
1.2 Hoe kan ik betalen bij afhaling?
Als je ervoor kiest om je bestelling in Hasselt af te halen, dan heb je verschillende mogelijkheden om te betalen:
*Je kan ervoor kiezen om bij de online bestelling, onmiddellijk online te betalen via de verschillende betaalmogelijkheden. Kies je ervoor om te betalen via overschrijving, hou er dan rekening mee dat het tot 3 dagen kan duren eer je betaling op onze rekening staat. De producten kunnen bij overschrijving slechts afgehaald worden als het volledige bedrag op onze rekening staat. 
*Je kan ook gewoon cash betalen bij afhaling. Denk er aan om eerst online je bestelling te plaatsen en even een mailtje, berichtje of telefoontje te doen om een afspraak te maken, zodat je niet voor een gesloten deur staat. 
*Je kan ook met eco-cheques betalen. Denk er ook nu weer aan om eerst online je bestelling te plaatsen, te kiezen voor 'Gratis afhalen te Hasselt'  en 'betalen met eco-cheques' en een afspraak te maken (via mail, sms of belletje).
2 Registreren
2.1 Moet ik me registreren bij Eco-Lover?
Je kan je registreren als gast. Dit wil zeggen dat we je gegevens gebruiken om je bestelling af te werken en op te sturen, maar je gegevens worden niet bewaard voor een volgende keer.

Als je een account aanmaakt, kan je bij een volgende keer veel sneller door het bestelproces en volstaat het om enkel je e-mailadres en wachtwoord in te geven.  

Een tip: als je een facebook-account hebt, kan je op de facebook-log-in-knop klikken en dan worden de velden automatisch ingevuld.
2.2 Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als je jouw wachtwoord vergeten bent, kan je op de website bovenaan rechts op 'inloggen' klikken. Hier klik je op de link wachtwoord vergeten. Geef nu je e-mailadres in.

Je ontvangt een mailtje van Eco-Lover met je wachtwoord.

3 Bestelling
3.1 Hoe weet ik of mijn bestelling aanvaard is?
Nadat je je bestelling bevestigd hebt, krijg je automatisch per mail een orderbevestiging. In bijlage vind je een factuur van je bestelling met een overzicht van de bestelde producten, de gekozen verzendmethode, de betaalmethode, de prijs en andere gegevens. 

We versturen vervolgens nog een mail wanneer de bestelling betaald is én wanneer het pakket verzonden wordt. Op die manier blijf je steeds op de hoogte van de status van je bestelling.
3.2 Hoeveel moet ik betalen?

De prijs die vermeld staat per artikel is inclusief BTW, exclusief verzendkosten.
(België: 4,50 euro. Ned, Lux: 5,95 euro. Gratis boven 50 euro) 

(Duitsland: 7.95 euro. Gratis boven 100 euro)

De verzendkosten worden duidelijk vermeld voor je je bestelling bevestigt. 

3.3 Wat als een product niet voorradig is?
De meeste van de producten hebben we in voorraad en kunnen we onmiddellijk leveren. 
Als iets tijdelijk niet voorradig is, wordt het bij het product vermeld. Wil je weten wanneer dat product terug verwacht wordt, neem dan contact op via de ticketservice, die je vindt in de rubriek 'klantenservice'. 
Dan kunnen we je per e-mail laten weten wanneer je het opnieuw kan bestellen.
4 Verzending
4.1 Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Binnen de 2 werkdagen (na ontvangst van je betaling) versturen we je bestelling via Bpost.
In België zal de postbode je pakketje de daarop volgende werkdag bezorgen.
Voor leveringen in onze buurlanden telt Bpost 2 à 3 werkdagen.
4.2 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Gratis boven 50 euro!
Onder 50 euro: in België 4,50 euro.
                       in Nederland en Luxemburg 5,95 euro.

(voor Duitsland: gratis boven 100 euro, onder 100 euro: 7.95 euro)
Voor verzending naar andere landen, prijzen op aanvraag (evi@eco-lover.be).
Deze verzendkosten zijn inclusief portokosten, verpakkingskosten, administratiekosten en BTW.
Gratis bij afhalen te Hasselt.

4.3 Hoe kan ik mijn pakketje ontvangen als ik overdag niet thuis ben?
Geen probleem. Je hebt de mogelijkheid om je bestelling op een ander adres te laten leveren.
Dit kun je onderaan aanvinken nadat je je eigen gegevens hebt ingevuld. 
Je kan daar bijvoorbeeld het adres van je buren, je werk of een familielid invullen.

Als je vanuit België bestelt, heb je ook de mogelijkheid om te kiezen voor een poskantoor, een postpunt of een automatische pakketautomaat van Bpost. U ziet in het bestelproces bij 'Verzendmethode' een 5-tal mogelijke afhaalpunten bij jou in de buurt, alsook het adres, de openingsuren en het aantal kilometers verwijderd van jouw thuisadres.
Uiteraard kan je hier ook gewoon kiezen voor een thuislevering of gratis afhalen te Hasselt.
5 Betaling
5.1 Hoe kan ik betalen?

Bij Eco-Lover kan je veilig online betalen met Bancontact/Mister Cash, iDeal, via paypal of via een gewone overschrijving op reknr BE21 0017 0694 8103 met vermelding van factuurnr. (voor meer uitleg, klik op 'betaalmethoden' )

Let wel, bij een overschrijving kan de betaling iets langer onderweg zijn en dus ook de levering van uw bestelling.

Nadat je je gegevens ingevuld hebt in het online bestelformulier en je favoriete verzendmethode gekozen hebt, kan je kiezen welke betaalwijze jou het beste ligt.
Op dat moment wordt er een connectie gemaakt met het veilige betaalsysteem Buckaroo.
Hier kan je je betaling afronden.

Heeft u gekozen voor afhaling in plaats van verzending, dan is er nog een extra keuze, namelijk 'betaling bij afhaling'. Dat kan cash of met eco-cheques. Gelieve even contact op te nemen om een afspraak te maken.

Je kan je eco-cheques ook opsturen naar Eco-Lover, kruisweidestraat 1a, 3500 Hasselt met vermelding  van het ordernummer en ev. je bankrekeningnummer (in het geval Eco-Lover je nog een verschil moet terugbetalen). Kom je niet toe met je eco-cheques, dan mag je het verschil overmaken op de Eco-Lover bankrekening (BE21 0017 0694 8103). Je pakket wordt opgestuurd van zodra de cheques (en ev. het overige bedrag) aangekomen zijn. 

 

5.2 Is online betalen bij Eco-Lover echt veilig?
Voor de online betalingen werken we samen met Buckaroo.
Buckaroo is een zogenaamde internetkassa die wereldwijd voor webshops veilig de online betalingen afhandelt bij financiële instellingen zoals banken en creditcardacquirers.
Bij Buckaroo worden geen creditcardgegevens vastgelegd, zodanig dat derden hier misbruik van kunnen maken. De betaalgegevens worden ook vergrendeld verstuurd volgens de internetbeveiliging standaard SSL (=Secure Sockets Layer: de meest gebruikte manier voor het aangaan van de beveiligde elektronische transacties via het internet).
Buckaroo verstrekt ook geen bank- en/of creditcardgegevens van consumenten aan de bij haar aangesloten webshops of aan andere derden.
6 Retourneren
6.1 Wat als het aangekochte artikel me niet bevalt?
Eco-Lover doet er alles aan om jou het perfecte product te leveren. Ben je desondanks niet tevreden met je bestelling, dan kan je steeds zonder opgave van reden je bestelling terugsturen binnen de veertien dagen na ontvangst. 

De retourneringskosten vallen ter uwer laste en wij betalen het betaalde bedrag terug vanaf het moment wij de artikelen terug in ons bezit hebben. Het is belangrijk dat de artikelen niet beschadigd werden en in hun oorspronkelijke verpakking zitten.

Deze wet is enkel geldig bij verkoop op afstand en geldt niet op aankopen op beurzen, marktjes, homeparty's of op de maatschappelijke zetel te Hasselt.

7 Verpakking
7.1 Hoe worden de artikelen verpakt?
Eco-Lover probeert verpakkingsmaterialen (aangeleverd door de leveranciers) zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken. 
De kartonnen dozen zijn gerecycleerd en overige gebruikte materialen zijn perfect recycleerbaar.
Als opvulmateriaal gebruiken we biologisch afbreekbare opvulchips. 
Op die manier dragen we ook op het gebied van verpakking ons steentje bij voor een beter milieu.
7.2 Is er een geschenkverpakking mogelijk?
Jazeker! Wanneer je een product in de winkelwagen plaatst, worden de cadeauverpakking automatisch als optie aangeboden. Je kan de verpakking toevoegen tijdens het checkout-proces.
Heb je meerdere producten in je winkelmandje, geef dan aan bij 'Opmerking' welk product juist ingepakt moet worden. Indien je niets invult bij 'Opmerking', worden de producten samen ingepakt.
Neem contact op
* Verplichte velden